måndag 16 december 2013

Hmmm... är alltid dyrast = finast??? Eller???

Någon mer än jag som har lite bryderier om nyårsstassen??? Sitter och kollar i olika närbutiker och funderar (ja för jag har inte bara på mig kläder från Memelie, hur fina de än är) och börjar förvånas lite över priser på kläder överlag.

Hittade tex en klänning från By Malene Birger som jag tyckte så väldigt bekant ut. Höll på att sätta i halsen när jag såg priset 2399 kr!!!??? Jämförde med vår egen Peplumklänning som jag faktiskt tycker är mycket finare och inser att vårt ordinarie pris inte ens var hälften av detta. Nu har vi den endast kvar i stl 44 och på rea för 450 kr, men drar du den stl och verkligen vill fynda så kika här.

Peplumklänning från Memelie till vänster och peplumklänning från By Malene Birger till höger

En vanlig vinröd topp från Hunky Dory kostar 899 kr och en topp från vår shop kostar 399 kr. Nu vet jag att toppen från oss har en superbra kvalitet och det har säkert den andra toppen också, så det kan inte vara det som det hänger på. Men vad är det då som gör så stora prisskillnader???

Vinröd top från Memelie till vänster och vinröd top från Hunky Dory till höger

Tjaaa jag blir nog inte klokare idag. Kollar vidare på kläder istället och hoppas jag hittar något snyggt till nyår, som inte kostar skjortan.



4 kommentarer:

  1. Men oj, vilken skillnad i priser och de där klänningarna är ju i stort sett identiska! Hoppas att du hittar någon fin nyårsstass att sätta på dig!! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det konstigt att själva märket kan kosta så mycket! Frågan är om man är beredd att betala så mycket för en klänning? Min jakt går vidare på den perfekta nyårsklänningen, men jag tror jag väntar till mellandagsrean prismedveten som jag är ;-) .

      Kramar!!!

      Radera
  2. Svar
    1. God Jul och Gott Nytt År till dig också!

      Kram!

      Radera